O projektu

Není těžké identifikovat místa, témata a zajímavosti, které do Česka každoročně přitahují miliony zahraničních turistů. Je daleko složitější “zarámovat” tuto pestrou paletu do podoby značky – příslibu. Česko bojuje o turisty v kontextu silné regionální i evropské konkurence. Rozhodně má co nabídnout. Jde o to jak.

V prezentaci jsme se pokusili vykreslit Česko jako zemi příběhů a spojit tak mimořádně pestrou paletu charakteristik a bodů zájmu do konzistentního vyprávění. V základech tohoto vyprávění je předpoklad, že Česko bude chtít přitáhnout turisty na něco víc než pivo, Zlatou uličku či levné ceny. Naším cílem bylo představit Česko jako příležitost k poznávání – místa, kultury, přírody, historie, ale i sebe sama. Příběh putování po Česku tak může dostat hlubší význam a smysl.

Marketingová logika positioningu Česka jako země příběhů tkví také v tom, že jedním z nejpalčivějších problémů příjezdového cestovního ruchu je jeho nerovnoměrná distribuce: zatímco Praha je přirozeným a dominantním magnetem, zbývající regiony Česka – snad s výjimkou Českého Krumlova či lázeňského trojúhelníku – jsou často přehlíženy. Motivem odvíjejícího se příběhu chceme přijíždějící turisty inspirovat k tomu, aby v Česku trávili více času, navštívili více míst a v Česku v ideálním případě zažívali svůj osobní příběh na pokračování.

Země příběhů je současně příležitostí pro velmi aktivní a smysluplnou spolupráci regionů, míst a skupin na utváření zastřešující destinační značky Česka. Podobně jako například iniciativa Explore Canada like a local přináší platforma Česko: země příběhů možnost přímo se zapojit do tvorby přediva, ze kterého bude zážitek z pobytu v Česku utkán.